22 en 23 mei 2019 - Reisverslag uit Neerpelt, België van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 22 en 23 mei 2019 - Reisverslag uit Neerpelt, België van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

22 en 23 mei 2019

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

26 Mei 2019 | België, Neerpelt

Woensdag 22 Mei
Prachtig weer, Dag gebleven in Weert.
Wat is het toch heerlijk om wakker te worden met een zonnetje .Na een yoghurt ontbijtje had ik een afspraak bij de huisarts, gesprek gehad en brief om bloed te prikken in het ziekenhuis, deze was gelukkig dicht bij, hoefde dit keer niet zo ver te fietsen, morgen de uitslag weer bij de huisarts. Daarna bakkie gedaan en gekletst met leuke buren, de man was een echte Willie Wortel hij had overal een oplossing voor. Er zat maar één kraan voor de hele haven en ook nog met een druk knop, hij had een speciaal ding gefabriceerd waar de slang in kon, vastgezet met klemmen en tyrib en aan de kraan met een lijmklem, ja je moet het zien maar was wel lachen. Daarna werden er drie slangen aan elkaar gekoppeld want we lagen met vier boten naast elkaar en wilden allemaal water. De verste boot kreeg dus maar een zielig straaltje en het duurde uren voor de tank vol was, als er weer een slang af ging stroomden het water weer sneller, nou ja zo komt de dag wel om. Tot groot verdriet van Henk liet hij zijn sleutel van de tankdop in het water vallen. We hadden geluk dat er een ijzerwarenwinkel tegenover ons zat waar ik heen ben gesneld om een magneet te kopen, binnen de kortste keren was de sleutel boven water, Super!! ’s Middags zijn we bij Mirjams (schoondochter) haar ouders langs geweest, kregen een lekker stuk aardbeien vlaai bij een bakkie, lekker hoor. Uur of vijf weer terug gefietst, we gingen eten bij Azie en daar Henk altijd sterft van de honger moest dit wel een beetje op tijd. Het was heerlijk.

Donderdag 23 Mei ,
Weer een zonnige dag, wel 24 graden
V: 11.30 Weert
A:15.45 Neerpelt Belgie
Eerst dus maar weer eens naar de arts, uitslag was gelukkig goed, heb nu alleen hele dikke benen en voeten omdat de plastabletten moesten stoppen( dit drijft het zout uit) zo verval je van het één in het ander, nou ja het is vervelend maar is niet anders. Nu gaan we gewoon vakantie vieren. We zijn nog even de stad ingelopen omdat H&M ook zo’n lekkere vlaai wilde hebben, en krantje meegenomen. Na de fietsen weer aan boord te hebben gezet konden we vertrekken. Het was heerlijk om te varen, lekker windje, super temperatuur en vier gezellige mensen. Bij de grens van België moesten we inklaren voor een vignet, dit duurde wel even, ze zijn nog steeds niet erg snel in ons buurland, maar de man was wel gezellig, we kregen vlag en boekwerk mee en konden weer

verder. In Neerpelt aangekomen lagen daar meerdere Hollanders die ons naar binnen loodsten met veel gepraat en aanwijzingen. Ook hier waren weer vele uitvinders en hadden we leuke gesprekken, één van de mannen had een staal bedrijf gehad en maakte nog mooie RVS vlaggenmasten zoals je ze nergens kopen kan, natuurlijk had hij er nog een paar bij hem en kochten we er één van hem. Nu varen we tenminste op chique. Voor het eerst tot uur of tien buiten gezeten, gezellig hoor.

• 26 Mei 2019 - 10:59

Henri :

Gelukkig dat het weer beter gaat, geniet lekker van jullie vakantie

• 26 Mei 2019 - 11:38

Ingrid:

Wat heerlijk dat de uitslagen goed waren, geniet maar lekker verder van jullie vakantie!

• 26 Mei 2019 - 13:30

Bert Van Der Meij:

Na deze goede berichten lekker ontspannen weer verder gaan. Succes samen. Groetjes