9 en 10 juni - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 9 en 10 juni - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

9 en 10 juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

10 Juni 2019 | Nederland, Breda

Zondag 9 Juni

Het is prachtig weer, de wind is weg, zonnetje schijnt rond de 20 gr.
V: 10.00 Tholen
A: 12.30 Steenbergen

Het is heerlijk om weer te kunnen varen, al is Henk nog steeds niet helemaal gerustgesteld over het geluid van de motor. We varen het Rijn-Schie kanaal af en gaan bij het Volkerak stuurboord uit de Steenbergse Vliet op, een prachtige rivier die we een km of 8 afvaren om bij het plaatsje Steenbergen te komen. Aan het einde van dit doodlopende watertje ligt een gezellige en mooie haven, waar we aan de zijkant kunnen dubbelen, er komt nl een groep boten aan die veel plaatsen besproken hebben. We meren dus gezellig af naast de Vertrouwen. Lopen s middags het stadje in waar beach volleybal gespeeld wordt, het is een gezellige drukte met veel jongelui, muziek en drank. Na een ijsje te hebben gescoord gaan ook wij een café in voor een drankje, H&M gaan na een uurtje naar de boot terug voor het avondmaal wij lopen nog een stukje verder en vlak bij de haven is een mooi gelegen restaurant waar we buiten een hapje, drankje en een leuk uitzicht hebben. Terug op de Bella Vista gekookt, voetbal gekeken, en stukje handwerk gedaan.

Maandag 10 juni
Weer heerlijk vaarweer, geen al te hoge temperaturen maar wel lekker.
V: 11.00 Steenbergen
A: 16.15 Breda
Wij laten in de haven eerst de kap zakken want op het riviertje dat we weer verder afgaan, komen we drie bruggen van 3.00 mtr tegen en daar kunnen we niet onderdoor. Om 11.00 steken we van wal en varen eerst een stukje terug totdat we weer in de rivier komen. We hopen hier een mooi plekje in de natuur te vinden want zoals Henk zegt: we hebben jachthavens genoeg gezien, maar helaas kan je nergens aan de kant komen wel staan er palen lans de route waar je met één boot tegenaan kunt gaan liggen, dat is niks. Wij zetten de kap weer op want het gaat regenen, we zijn nog niet klaar of het is al weer droog. We varen door naar Breda, dan maar weer in de jachthaven maar wel in een mooie stad. Het laatste stuk naar de haven is helemaal niet aan gegeven, we passeren wat oude schepen wat een rommelig geheel geeft en gaan dan op goed geluk de goede kant op. Voor de spoorbrug zijn een paar ligplaatsen, maar geen enkele aanwijzing van een haven. Dan is er ook weer een lage brug maar geen idee wat daarachter komt. Henk en Mieke besluiten er heen te varen( zij zijn lager) en ons te appen als er iets is, dit gebeurt ook daar is de haven midden in de stad, dus weer de kap zakken!! Plekje is wel leuk, vlakbij ons op het water is een grote muziektent geplaatst wat erg goed klinkt. Alleen Henk is niet blij, hij heeft geen vertrouwen in zijn keerkoppeling en wil naar huis
terug. Jacob is ook in mineur want de omvormer gaat kapot, we hebben nu geen stroom meer, dus wil Jacob ook naar huis. We hebben ook wel heel veel pech deze reis hoor, echt jammer. Morgen dan maar op huis aan, kunnen we voor het weekend weer thuis zijn, Snik Daar heb je dan een heel jaar naar uitgekeken!

• 11 Juni 2019 - 05:05

Kim Van Den Berg:

Wat jammer en vervelend :-(

• 11 Juni 2019 - 05:39

Bea :

De pech heeft Jullie wel achtervolgt deze
    Vakantie .
    En dat is jammer.
    Nog een Paar fijne vaardagen en tot ziens in de haven

• 11 Juni 2019 - 06:00

Tom And Jan:

What a pity. You seem to be having bad luck with your cruising. One thing that your travelogue does is to remind us of places we visited when Zuiderdiep was in Holland. Maybe one day you will manage to get down into Burgundy to see us. In the meantime, enjoy life! T & J

• 11 Juni 2019 - 06:34

Hennie Opdam:

Ach wat is dat jammer, verheugen jullie je op een leuke vakantie met z’n vieren. Wat ‘n pech hebben jullie weer. Een goeie terug reis naar huis.Groetjes van ons.

• 11 Juni 2019 - 06:43

Renske:

Wij hebben dat ook gehad met de omvormer ........onweer
    In de camper , duur geintje
    Reuze rot voor jullie al die pech , nou ja in september nog maar eens proberen

• 11 Juni 2019 - 09:18

Ingrid:

Ach wat een pech dat jullie je vaarvakantie nu moeten afbreken! Goede thuisreis en jammer dat ik je tocht nu niet verder meer kan volgen...

• 11 Juni 2019 - 11:06

Henri:

Wat een dikke pech weer maar gelukkig niet met gezondheid

• 11 Juni 2019 - 11:56

Peter En Maaike:

Wat een pech hebben jullie nu weer.
    Hopelijk een volgende keer meer geluk voor jullie.

• 12 Juni 2019 - 11:28

Wouda:

Jammer, ik hoop dat de pech nu op is en jullie nog een fijne zomer hebben met korte tochtjes doornederland