7 en 8 juni - Reisverslag uit Tholen, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 7 en 8 juni - Reisverslag uit Tholen, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

7 en 8 juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

08 Juni 2019 | Nederland, Tholen

Vrijdag 7 juni
De spannende dag vandaag, om 8 uur was de monteur al bezig, de hele boot “Vertrouwen” lag open we hadden open huis in onze Bella Vista, hebben de buurtjes voorzien van koffie, vermaak en een plek om te lunchen. Om een uur of vijf zat de koppeling er in en heeft de proef doorstaan. Hij Doet Het!!!!! Iedereen blij. Op zich kunnen we morgen vertrekken was het niet dat er voor Zaterdag erg slecht weer voorspeld wordt met heel veel wind/storm. Dit was ’s avonds al te merken de wind trok aan tot 4/5, tv kijken was onmogelijk geworden door het geschommel. Voor ons doen maar op tijd naar bed (24.00 uur) waar het gekraak van de touwen en het geklots van aan lager wal liggen ons niet wakker hield. Om 2.00 werd Jacob wakker van de hevige storm met wind stoten van 80-90 km per uur. het was vreselijk, alles klapperden en kraakten, de bimini kreeg de volle laag, de harde wind was zuid west en kwam over zee en door de scheld zo onze tent binnen. Het was om bang van te worden zo knalde alles heen en weer buiten, we dachten echt dat de bimini het zou begeven en lagen te wachten op de grote knal die gelukkig niet kwam. We konden ook niets doen, als we de bimini los zouden maken was hij uit onze handen gevlogen, we konden alleen maar hopen dat hij dit zou overleven. Als je alles van te voren had geweten hadden we de boot omgedraaid, of zeker het achterzijl ervoor gedaan, maar dat was niet gebeurd. Om een uur of vijf zijn we pas in slaap gevallen en vanmorgen vroeg eerst achterop gekeken wat er nog heel was, nou alles stond er nog, ongelofelijk. Het was wel de slechtste nacht van ons boot leven. Wil dit niet meer meemaken.
Bij Henk en Mieke was om uur of drie de mast naar beneden geklapt wat een vreselijke klap gaf maar verder geen schade veroorzaakte, gelukkig maar anders hadden Henk op kunnen bergen, hij kan die spanning niet meer aan. Zijn wind scherm bovenop had het ook overleeft, zij waren erg bang dat dat niet goed zou gaan. Zo kunnen we gelukkig aan een schade vrije dag beginnen.

Zaterdag 8 juni ( Rik vandaag 5 jaar geworden)
De storm blijft de hele dag aanhouden, pas om 20.00 wordt het wat rustiger. Op het water bleef het er naargeestig uit zien maar als je in het stadje liep, waar om een uur of elf ook de zon nog ging schijnen, was het best lekker weer. Ik heb ’s middags maar een fikse wandeling gemaakt, was het wel een beetje zat en wilde uitwaaien, de rest was moe van de slapeloze nacht en deed een tukkie. Om vier uur was ik weer terug bij een fris gedouchte Jacob, koffie gedronken bij H&M daarna is Jacob begonnen aan het avondeten, hij ging een prei schotel maken voor ons vieren. Dat is nog best knap in een kleine ruimte, klein aanrecht en minder gaspitten als thuis. De aardappeltjes werden verdeeld over de twee kleine oventjes die we allebei aan boord hebben, leuk hoor, een appje als de ovens warm waren, en gelijktijdig de aardappels in de ovens schuiven, ook tegelijk klaar, ging super! Heerlijk gegeten bij ons aan boord met na afloop koffie, wat kletsen, lade geplakt en verder de avond in alle rust doorgebracht ieder op zijn eigen boot. Dit rustig kan niet anders want de TV schotel is verdraaid en dus van slag. Morgen is het beter weer, dan maar weer eens varen, we gaan niet meer terug naar Belgie, gaan Nederland weer in. Het is wel een rare vakantie zo, er klopt niets meer van onze planning.

• 09 Juni 2019 - 04:50

Rinus:

Jullie zijn weer lekker bezig geweest.
    Maar gelukkig zijn jullie er heel van afgekomen.
    Nog een prettige vakantie..en tot weerziens.

Groetjes..Rinus en Joke.

• 09 Juni 2019 - 07:59

Ingrid:

Wat een spannend avontuur weer, gelukkig dat jullie er allemaal weer veilig door zijn gekomen! Hoop dat jullie nu zonder veel oponthoud verder kunnen, succes!!