13, 14 en 15 Mei - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 13, 14 en 15 Mei - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

13, 14 en 15 Mei

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

15 Mei 2019 | Nederland, Dordrecht

13 mei
Na onze aankomst in Dordrecht heeft Gerda ‘s middags een wat vervelend gevoel ervaren, grote vervelende druk op de borst. Na veel bepraten toch de andere ochtend maar even een huisarts gebeld. De huisarts vond het toch raadzaam om even in het ziekenhuis na te laten kijken. Wij hebben ’s middags een rondje door Dordrecht gevaren. Gerda en Jacob hebben een dagje huisarts/ziekenhuis gedaan. Bij het ziekenhuis vond men het toch noodzakelijk om het advies te geven om het varen even niet te doen. Afspraak met cardioloog is gemaakt opn29 mei pas. Wat nu? We besluiten nog een dagje af te wachten.
14 mei Dordrecht
Er wordt druk geprobeerd om een en ander wat eerder te laten gebeuren dan de standaard langdurige procedure. In afwachting daarvan zijn wij naar het Huis van Gijn geweest. Het luxe leven van de notabelen van rond 1900. Wat een pracht van een huis. En zo machtig ingericht. Net of de mensen er echt nog wonen. Bezoekje zeker waard. Gerda en Jacob hebben ook de boottocht nog gemaakt. Na hun bezoek aan de pizzeria komen ze een bakkie doen. We besluiten om elkaar te verlaten. Wachttijd onduidelijk. Wij gaan rustig door. Zit er schot in de zaak dan komen ze ons alsnog achterna. Wij trekken alvast rustig verder.

15 mei Dordrecht
Na nog een laatste boodschap gooien wij de trossen los. Vanaf het achterdek zwaaien Jacob en Gerda ons uit. Dit is heel raar en levert gewoon buikpijn op. Onze bedoeling is om een plekje in de Biesbosch te zoeken. De verwarring begint al bij een bezoek aan het bezoekerscentrum waarvan wij dachten dat het Biesbosch museum was. Daarvan dus door naar het echte Biesbosch museum. Na de lastig te vinden aanmeerplaats toch te hebben ontdekt. Daar even rondgelopen. De film gaf een duidelijke uitleg van het ontstaan. Onderweg naar de aanmeerplaats van onze dromen liepen we vast op een ondiepte die niet op onze kaart stond. Gelukkig wist de kapitein het schip nog los te krijgen. Heel rustig verder gevaren tot aan een mooie aanmeerplek. Gerda en Jacob hebben ook het huis van Gijn bezocht. En er kwam goed nieuws. In ieder geval 1 test is naar morgen verplaatst. Als de artsen dan een beetje meewerken, varen we overmorgen weer gezellig samen verder. We wachten af.
(Gerda) Ja zijn we net een weekje weg, heb ik ook eens wat. Niet leuk maar volgens mij valt het allemaal wel mee. Al de testen waren goed, ecg niet abnormaal, bloed goed, alleen zout gehalte was te laag wat ook krampen kan geven in het middenrif. Ik ga er vanuit dat dit de boosdoener is. Medicatie verandert, bekertje zoutwater gekregen, wie weet helpt dat allemaal. Morgen een fietstest om te kijken hoe het hart zich houdt en hopen dat de arts nu al uitsluitsel kan geven en we hier geen twee weken op hoeven wachten. We willen Henk en Mieke natuurlijk snel weer inhalen, je ziet het zonder ons zitten ze gelijk vast in de bagger, jammer dat we dit niet hebben kunnen meemaken. Leedvermaak.

• 15 Mei 2019 - 20:01

Renske:

Meissie toch , dat was wel even schrikken , maar ja waarschijnlijk valt het weer mee
    Rustig aan

• 15 Mei 2019 - 20:15

Ingrid:

Oh Gerda, dat is wel even schrikken. Hoop dat het allemaal meevalt, sterkte en ik duim dat je je reis weer rustig kan vervolgen!

• 16 Mei 2019 - 04:03

Marian:

Jeetje jullie laten ons wel schrikken zeg.
    Nou inderdaad hopen dat dat het is en jullie weer onbezorgd verder kunnen samen.
    Maar jullie hebben al een hoop leuke dingen gedaan.
    Voor ons ook goed om te weten voor onze Museumjaarkaart

• 16 Mei 2019 - 04:11

Marian:

Gerda hou je taai hopen dat inderdaad alles goed is verder en jullie weer samen verder kunnen.
    Dikke kus en voor allemaal de groetjes.

• 16 Mei 2019 - 04:38

Dofferhoff:

Gerda dat is niet leuk wat er nu gebeurt hopelijk kunnen jullie je vakantie snel voortzetten.
    Veel groetjes Henk bea

• 16 Mei 2019 - 04:39

Kim Van Den Berg:

Heel veel sterkte

• 16 Mei 2019 - 05:11

Henri Wage:

Ik hoop dat het allemaal meevalt en jullie je verdiende vakantie kunnen vervolgen,

• 16 Mei 2019 - 05:28

Bert Van Der Meij:

Dat was even schrikken joh. Maar niet getreurd gaan jullie ook nog maar even baggeren in de Biesbosch. Alles komt goed ik ben er zeker van.
    Groetjes Wil en Bert van der Meij

• 16 Mei 2019 - 09:45

Oma Van Dijk:

Sterkte ermee, hopen dat jullie snel je vaartocht kunnen hervatten

• 16 Mei 2019 - 17:13

Peter En Maaike:

Beterschap Gerda, groetjes vanuit de omgeving Valencia Spanje.

• 17 Mei 2019 - 13:24

Janny Kslden:

Sterkte en toch hopelijk nog veel plezier. Janny