12 juni Dag 11 - Reisverslag uit Vireux-Wallerand, Frankrijk van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 12 juni Dag 11 - Reisverslag uit Vireux-Wallerand, Frankrijk van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

12 juni Dag 11

Regen tot een uur of drie, temperatuur wel goed 17-19 graden
7 sluizen en 1 tunnel gehad 6 ½ uur gevaren/onderweg geweest

V: 11.40 Dinant
A: 18.00 Vireux-wallerand
Vanmorgen weer relaxt aan de dag begonnen met ontbijt en bakkie, daarna rond 9.45 ben ik het stadje ingelopen voor wat boodschappen en een pin automaat, eerst Anne-Marie en Piet gedag gezegd, zij moesten weer terug richting Holland. Toen ik de super mache binnen stapte stond daar Dix, ha gezellig, konden we al kletsend onze boodschapjes bij elkaar zoeken, daarna naar de bank gelopen, best nog een eindje weg, kregen we ineens een telefoontje van de mannen aan boord: Waar zijn jullie? Wat is er aan de hand, jullie zijn al twee uur onderweg!! Tjonge wat een stress, toch maar wat sneller naar de boot gelopen, waar we meteen de touwen los konden gooien. Het regende een beetje maar rond drie uur werd het beter, dat kwam goed uit want voor de naderende tunnel moeten we de hele kap laten zakken, dan is regen geen feest. Op de grens Belgie/Frankrijk moesten we ons melden bij de sluiswachter met alle papieren, en een vignet kopen voor de tijd dat we in Frankrijk verblijven. Dit vergt wat tijd bij de sluiswachter, na een half uur konden we door, maar de sluis voor de tunnel was defect vertelde hij ons, dit zou nog een uurtje duren, mensen die aan de kant lagen in Givet zwaaide naar ons en riepen dat we niet verder konden voor de kapotte sluis, ons uur was om en wij gingen wel kijken en anders komen we weer terug. Henk en Dix bleven aan de kant liggen wachten. We zouden bellen, maar beide telefoons gaven geen reactie meer. Toen we aan kwamen varen gingen de plongeurs net weg en ging de sluis weer draaien, we konden er gelijk in, tunnel door en 2e sluis in, hoppa fluitje van een cent, maar De Dix lag nog aan de wal van Givet. We zijn maar naar het 1e dorpje gevaren en hopen dat we ze dan morgen weer langs zien komen. Bellen lukt nog steeds niet.