Dag 10 - Reisverslag uit Dinant, België van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Dinant, België van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

14 Juni 2018 | België, Dinant

maandag 11 juni 2018 dag 10
22-24 graden 6 sluizen 4 ½ vaaruren
V: 10.30 Namen
A: 15.15 Dinant

Na eerst heerlijk vers brood en een krantje gehaald te hebben vertrokken we met drie boten naar Dinant. De reis verliep soepel en gezellig, we hadden alle zes de sluizen voor ons alleen en gingen steeds tussen de 2 en 2.80 meter omhoog. In Dinant een mooi rustige plekje opgezocht, waar wij nodig water moesten tanken, de tank was schoon leeg. Maar we zijn in België je kan hier dus van alles verwachten. De stroom en water paal gaf aan dat we konden betalen met euro’s of jetons, maar de euro pakten mooi niet, andere paal geprobeerd, ook niet. Terug gevaren naar de drukke stads kant met nieuwe plankieren, meterkasten, betaalpalen maar GEEN water. Naar de overkant gelopen, best een eind, en het ging ook nog regenen, me gemeld bij het toeristen bureau (was ons verteld) geen bord of aanwijzing, de juffrouw stuurde me verder op naar de capitainerie, deze was gesloten en een papier verwees me naar het bureau voor toerisme,(kreun) dame deed erg moeilijk ik moest betalen voor de nacht dan kreeg ik daar een jeton bij,maar dat hoefde ik niet, ik wil alleen water. Uiteindelijk kon ik dan toch een jeton kopen, inmiddels was het heel hard gaan regenen, terug in de boot maar liggen wachten tot het wat droger werd om terug te varen. Terug gekomen de Munt er in gegooid, deze kwam er met de zelfde gang weer uit, andere paal, he he eindelijk water. Wat een toestand. Dix had ondertussen een lekker bakkie koffie voor ons gezet, heel lief, met z’n zessen hebben we gezellig met elkaar de avond doorgebracht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacob en Gerda

Actief sinds 03 Mei 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 25608

Voorgaande reizen:

01 Juni 2021 - 15 Augustus 2021

Nederland, Belgie

06 April 2019 - 26 Juli 2019

varen door Nederland,Belgie, Frankrijk

02 Juni 2018 - 25 Augustus 2018

varen naar Frankrijk

Landen bezocht: