13 en 14 juni - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 13 en 14 juni - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

13 en 14 juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

15 Juni 2019 | Nederland, Lisse

Donderdag 13 juni,
Het is gelukkig weer droog, wel bewolkt. Om 9,00 zijn Louis en Antoinet vertrokken op weg naar Frankrijk. Wij blijven achter. Gaan met zijn vieren de stad in en doen eerst elk onze eigen inkopen. Ik ben met de klacht over mijn “regen”jas bij miss etam geweest, die konden niets doen , want ja een regenjas is nooit 100% water dicht, ( nou hij was nog geen 10% waterdicht) en het regende volgens de verkoopster wel erg hard, of dat wat uitmaakt volgens mij moet hij waterdicht zijn, nou al met al kon ik weer huis waarts zonder oplossing. Ga toch nog een mail sturen!! Na dat Jacob nog een heerlijke RUTTE borrel heeft gekocht gaan we naar restaurant” De Beren” waar we een lekker bakkie koffie drinken. Daarna gaan de mannen bootwaarts, zij vinden het wel genoeg zo, wij dames shoppen nog even verder. Morgen varen we richting Lisse, we zullen zien hoever we komen.

Vrijdag 14 juni
Eerst uurtje regen daarna zonnig, prima weer
V: 9.00 Dordrecht
A: 16.30 Lisse
We vertrekken op tijd dan kunnen we een lekker stukje doen. Donderdag bij vertrek uit Breda begaf ook onze boegschroef het, misschien zit er vuil in en spoelt dat er weer uit. Het varen gaat wat moeilijker nu vooral bij bruggen en sluizen waar je de boegschroef wel even nodig hebt, maar met mijn prima kapitein kwamen we overal feilloos doorheen, het waaide dan gelukkig ook niet. De reis vanaf Dordrecht ging over druk water met vele grote vrachtschepen, maar verliep prima. Op de Braassem maar weer eens de tank volgegooid, die boten lusten best een slokje. Henk en Mieke vaarden gelijk door naar Lisse, wij willen nog even op de unie gaan liggen en varen door de boerenbuurt naar de Unie. Er liggen erg weinig boten en de zon is ook verdwenen wat moeten we daar dan nog zoeken, we geven gas en gaan ook naar de thuis haven. We kletsen hier en daar wat met belangstellende mede liggers. Gaan nog een poosje op het achterdek zitten want hier schijn het zonnetje wel, rond acht uur zijn we weer thuis in Noordwijkerhout. Wat lijkt zo’n huis dan toch groot, en van de tv schrik je helemaal, wat is dat beeldscherm dan groot. Morgen is onze kleinzoon jarig 8 jaar alweer, daar kunnen we mooi bij zijn dat is weer een voordeel bij een nadeel. Volgende week maar op zoek naar monteurs en afwachten of alles snel verholpen kan worden, daarna kunnen we dan Weer gaan varen maar wel in Nederland. het was een rare/ rommelige vakantiereis maar toch hebben we zes weken lang genoten van de mooie plaatsjes en mooie rivieren.

• 15 Juni 2019 - 21:00

Ingrid:

En wij hebben genoten van de verslagen. Alvast gefeliciteerd met je kleinzoon!

• 16 Juni 2019 - 04:58

Bea Dofferhoff:

Gerda wat kan jij het allemaal heerlijk vertellen . En fijn dat jullie heel huids In Lisse zijn aangekomen.Wel erg jammer dat jullie vakantie reis zoveel pech had.

• 16 Juni 2019 - 06:00

Renske:

Met hobbels en bobbels , maar toch een flink rondje gevaren

• 16 Juni 2019 - 08:11

Oma Van Djk:

Nou,dat was me jullie vaar vakantie zeg.
    Wat een tegenslagen en opstakels allemaal, ...jammer
    Dan toch maar weer fijn dat je weer veilig thuis bent,
    Heb je toch maar mooi de verjaardag van je kleinzoon
    Toch maar weer mee kunnen vieren.
    Succes met deboot , dat hij maar gauw gemaakt kan worden
    Groetjes hoor

• 16 Juni 2019 - 14:31

Jozien:

Hoi
    Wat een reis was dat eentje met gebreken pffff
    Nu thuis en ja dat lijkt erg groot hihi
    Hopelijk is de boot weer snel gemaakt want het mooie weertje dat word gezegd komt er aan
    En kunnen jullie heerlijk op de gemaakte boot genieten