13 en 14 aug - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 13 en 14 aug - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

13 en 14 aug

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

14 Augustus 2019 | Nederland, Harderwijk

Dinsdag 13 augustus een enkel buitje, lekkere temperatuur en meestal zon.

V: 8.00 Sneek
A: 17.45 Kampen

Een lange vaardag en een lekker stuk opgeschoten, buitje gehad op de meren voor Lemmer daarna weer heerlijk zonnetje. We gingen als de rook door de Lemstervaart ging het nog goed tot de lage brug bij Emmeloord, daar heb je twee lage bruggen één voor de bocht één na de bocht, de brugwachter liet ons eerst 20 min wachten, toen opende hij de brug en zei ik ga nu eten over een uur ben ik er weer!!?? 50 mtr verder was de tweede brug, dit kan U niet menen, één druk op de knop over 5 sec zijn we er door! Maar nee, tijd is tijd hij ging eten en wij moesten een uur liggen wachten, hoezo een hork? Bij de laatste sluis in de polder scheen de zon heerlijk toen we lagen te wachten, de sluis in, vast gelegd en toen kwam er een bui uit het niets, zooo niet te kort, dikke spetters, hagel en onweer, de stenen deden gewoon zeer zo hard waren ze en ja Jacob staat achterop onder de bimini en ik, je raad het al, voor op de punt en kreeg de volle laag. Bij het uitvaren was het weer droog en scheen de zon. Ondertussen was de fam. Bij elkaar geroepen om afscheid van oma Braam te nemen, daar had ik het wel moeilijk mee, een nicht uit Friesland belde op en zei: je moet gaan anders neem je het jezelf altijd kwalijk, als je wil komen wij jullie wel halen en rijden naar huis. Plekje gezocht in het Koggeschip en ons klaar gemaakt voor de reis naar huis.Om 20.45 waren ze bij de boot, en om 22.30 zaten we bij oma, heel fijn dat ik nog op tijd was. Thuis logeerbed opgemaakt, borrel genomen en alle vier vol emotie naar bed.

Woensdag 14 augustus, weer geweldig weer, met windkracht 4
V 11.45 Noordwijkerhout met de auto
A: 13.15 Kampen
V: 14.30 Kampen
A: 17,45 eiland voor Hardewijk
Vanmorgen eerst brood en beleg gehaald want we nemen wel logees mee maar hadden dus niets in huis, ontbeten met z’n vieren en terug gereden naar de boot waar we afscheid namen van Maaike en Rendert. Ik ben hen zeer dankbaar dat zij dit voor mij gedaan hebben, alsnog heel veel dank hiervoor!! Vertrokken door het sluisje bij Kampen waar het erg druk was rond drie uur waren we er door en zijn we de nieuwe route opgegaan dwars door de polder 7 km van de Ijssel naar de Randmeren, prima te doen, zo snij je een stuk af. Nu liggen we aan een eilandje, het regend en we zijn het wel zat, morgen verder.

• 14 Augustus 2019 - 15:36

Brenda Calandt:

Hai lieverd zo dat was weer een heel verhaal en wat voor heen met zoveel emotie.
    Fijn dat het geregeld kon worden dat je afscheid kon nemen van je Oma Braam.
    Sterkte meis en nog n goeie vaart.

• 14 Augustus 2019 - 15:58

Ingrid:

Gelukkig dat je nog op tijd was om afscheid te nemen, sterkte ermee

• 14 Augustus 2019 - 16:18

Gerda Geerlings:

Hoi Gerda & Jacob, leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie maken ook wel erg veel mee. Geniet nog van de vakantie. Groetjes van de buurtjes.