3 en 4 juli - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 3 en 4 juli - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

3 en 4 juli

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

05 Juli 2019 | Nederland, Zutphen

Woensdag 3 juli 22-24 gr
Alweer een heerlijke dag, gefietst naar de stad waar toevallig markt was, altijd gezellig om over heen te lopen, wat gegeten in een restaurant en een museum bezocht over het ontstaan van de stad, de 2e wereld oorlog en het tekenen van de overgave van de Duitse bezetter in Mei 1945, ook was er een mooie collectie van het werk van Eppo Doeve te zien, dit was erg mooi. Terug op de haven een biertje gedronken op het terras van de kantine waar we ’s avonds ook een hapje gegeten hebben. We dachten daar ook met meerdere gezellig de voetbal te bekijken maar de serveerster wist niet eens dat er voetbal was, en had geen stick bij zich voor de beamer, we hebben daar nog gewacht tot vlak voor negen maar er kwam geen mens, gezellige mensen in Wageningen hoor. We zijn maar op de boot gaan kijken en hebben hier ons eigen feestje gevierd. Was wel een spannende wedstrijd, knap van onze leeuwinnen hoor, en beetje geluk natuurlijk.

Donderdag 4 juli ’19
Weinig wind, genoeg zon 24 graden.
V: 9.30 Wageningen
A: 15.30 Zutphen
Precies 6 vaaruren
Na afscheid te hebben genomen van onze buurman Fuut, konden we vertrekken. Deze vogel heeft het lulligste plekje opgezocht om zijn nest te bouwen, om hem heen is een geweldig mooie natuur maar hij bouwt zijn nest achter op een boot, welke nu een vaarverbod heeft gekregen, en de hele dag maar schelden naar iedereen die langs hem loopt.

Na een uurtje varen op de Neder Rijn kwamen we bij de laatste sluis in deze rivier, dit nam 0.45 min in beslag er moesten twee grote vollen beroepsschepen in, dat gaat nooit zo snel. Bij Arnhem de Gelderse IJssel opgegaan er draaide precies voor ons nog een beroepsschip met zand geladen, hier kan je bijna niet voorbij in deze bochtige stromende rivier. In Zutphen in de WSV gelegen, wel klein haventje en als het warm is lig je in een stoofpot maar verder prima en je loopt zo de mooie stad in. Dat hebben we dan ook maar gedaan , daar kwamen we ook de drie van Rossums tegen die zich vast aan het voorbereiden waren op een tv uitzending, er is ook genoeg historie te zien hier. Op de boot gegeten en op het achterdek de avond doorgebracht. Morgen met de fiets hier de omgeving maar eens verkennen, en de mooie gebouwen bezichtigen.

Ps Henk en Mieke waren een week eerder vertrokken dan wij, onze boot was nog niet klaar. Zij zijn richting Friesland gevaren zij liggen nu in Gorredijk, denk niet wij hen nog inhalen zij varen naar Sneek en dan weer zachtjes aan richting huis.

• 06 Juli 2019 - 06:16

Rinus:

Dus jullie komen Henk en Mieke dan niet meer tegen, beetje doorvaren dan lukt het wel.
    Het is in ieder geval lekker weer.
    Nog veel vaar plezier gewenst.

• 06 Juli 2019 - 13:56

Ingrid:

Nog veel plezier!

• 07 Juli 2019 - 08:23

Marian:

Ziet er allemaal weer mooi uit op de foto's.
    Jullie beleven weer genoeg lekker genieten en veel vaarplezier.
    En Meneer Fuut