Dag 19 - Reisverslag uit Dun-sur-Meuse, Frankrijk van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Dun-sur-Meuse, Frankrijk van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

20 Juni 2018 | Frankrijk, Dun-sur-Meuse

woensdag 20 juni 2018 Dag 19
Prachtig weer, heet zelfs heel zonnig en 28 graden.
5 uren gevaren en 6 sluizen
V: 9.50 Mouzon
A: 15.00 Dun sur Meuse
Toen de kade weer leeg was ben ik naar de boulangerie gelopen voor een vers broodje, de douche bezocht en na klein bakkie, maar gaan varen. Alle ramen opengedaan en laten zakken want het was goed warm vandaag, met een klein windje zaten we vorstelijk. Twee sluizen gingen goed bij de derde lag de boot die ruim een uur eerder was vertrokken te wachten op groen licht, we konden zo bij hem aanschuiven. De rest van de sluizen dus maar samen gevaren. In Dun sur Meuse waren we het wel zat, het steigertje daar lag vol met de boten van gisteren, er was nog één laatste plaatsje vrij voor ons. Het ontvangst comité stond ons al op te wachten, en sleepten ons met vereende krachten het smalle gaatje in. Past precies. Snel de stoelen onder de bomen gezet aan de overkant van het straatje. Zo dat zat lekker, boek erbij, glaasje drinken en mij hoor je niet meer. Wilde eigenlijk nog stukje gaan lopen maar het is hier bloedje heet. Vanavond pannetje macaroni gemaakt, nu aan een bakkie en een verslag want hier is weer internet en daar moet ik even gebruik van maken. Foto’s meesturen gaat goed, wil ook filmpjes door sturen maar dat wil niet lukken. Straks nog een keer proberen.

• 21 Juni 2018 - 06:17

Henri Wage:

mooi daar en lekker warm, ook hier wordt volgende week hittegolf verwacht, koeienfoto super mooi

• 21 Juni 2018 - 18:41

Anne Marie Lievaart:

Leuk gerda en jaap om jullie reisverslag te volgen. Sinds vanmiddag heb ik weer een nieuwe iPad dus nu zit ik heerlijk te genieten van de verhalen. Het gaat ook niet vanzelf zo’n tocht zeg , wat een gedoe soms in de sluizen, dan is het in Nederland toch top geregeld.wij zijn na dat we jullie gezien hebben terug gegaan naar namen jammer dat het weer niet mooier was

• 21 Juni 2018 - 23:13

Mieke:

Wat heerlijk saai al die sluizen die het soms wel en soms niet doen