Dag 18 - Reisverslag uit Mouzon, Frankrijk van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Mouzon, Frankrijk van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

Dag 18

Vandaag 19 graden, geen zon maar wel lekker weer, soms een beetje fris
2 sluizen 2 vaaruren
V: 10.00 Sedan
A: 12.15 Mouzon
Bij het ontwaken van ons om 8.00, was de hele kade al weer leeg of aan het vertrekken. Ik weet niet wat wij fout doen, we zijn denk ik geen echte vaarders. We hebben de buurman er tussen uit gelaten en zijn op zijn plekje gaan liggen. We willen een paar uurtjes wachten tot iedereen een stuk op weg is. Rustig ontbeten en bakkie gedaan, om 10 uur weggevaren, lekker rustig en helemaal alleen, de twee sluizen gingen als de rook. In Mouzon heerlijk plekje in klein insteek haventje ingenomen voor een boot of acht. Het is een mooi dorpje, we kennen het van de vorige keren. Stukje gelopen naar de buurtsuper, de kerk bekeken, was niet echt mooi, koud, kaal en donker. De grote kloostertuin die er achter lag was wel heel mooi, prachtige verschillende boomsoorten en mooie bloem perken. Op de boot met verschillende buurtjes gekletst, we gaan ze zo langzamerhand allemaal weer kennen, je komt elkaar regelmatig tegen op de schaarse aanmeerplekken. De Groningers, Alphen a/d/Rijners en Heinz de Duitser zijn favoriet. Geeft toch weer een band.