Dag 15 - Reisverslag uit Charleville-Mézières, Frankrijk van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Charleville-Mézières, Frankrijk van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

19 Juni 2018 | Frankrijk, Charleville-Mézières

Zaterdag 16 jun. 18 Dag 15
Wisselend weer, zon, bewolking en heel klein buitje miezer.
3 sluizen en 3 ½ e vaaruren
V: 9.00 Monthermé
A: 13.45 Charleville
We vertrokken om negen uur, de tijd dat de sluizen open gaan, maar ja ze willen allemaal als eerste door de sluis, wij zagen dat niet zo zitten en bij het plaatsje Bogny zijn we om 9.30 aan de kant gaan liggen, daar was een supermarktje, dus dachten wij daar even gebruik van te maken, maar zoals in vele kleine dorpjes was de super verdwenen, nou hadden we niet echt iets nodig maar leuk is het niet. Het bakkertje aan de overkant van het water was er gelukkig nog wel, het winkeltje is zo’n 5x5 meter en de verkoopster zal er volgend jaar ook wel niet meer zijn, denk dat ze net zo oud was als de winkel uit 1800 of zo. Maar we hadden een lekker broodje. Op de brug zagen we De Dix en nog enkele boten in de verte nog liggen wachten, er zijn geen steigers dan moet je al die tijd heen en weer blijven zwabberen. Wij nog even lekker gezeten, bakkie gedaan, ge internet en om 10.45 weer gaan varen. Nu hadden we de sluis voor ons alleen, ging lekker vlot, de tweede weigerde dienst maar was door een sluiswachter weer snel verholpen, we zagen De Dix weer voor ons, de derde en laatste sluis lagen we weer achter hen. In Charleville kwamen we nog even tussen de roei wedstrijd terecht, er hingen wel borden op de sluis dat de doorgang om 14,00 gestremd was voor de wedstrijd maar het was pas 13.30 en ze waren al volop bezig, wij wilde een stukje doorvaren om de haven in te gaan maar zaten ineens voor de startlijn, een rij van bootjes zat klaar en toen klonk het startschot en kwam er een invasie van kano’s op ons af. Jaap wist niet hoe snel hij de boot aan de kant moest krijgen. Allemaal boze gezichten natuurlijk. We zijn er maar voorzichtig tussen door gegleden en hebben een plekje aan de buitenkant ingenomen. Geluncht op het achterdek en een stukje gelopen en bij de marathon gaan kijken, ijsje gegeten en relaxt in het zonnetje gezeten. Morgen willen we een dagje de stad in gaan die erg mooi is, denk dat Henk& Dix verder willen, dat zien we morgen dan wel.