Dag 8 - Reisverslag uit Hoei, België van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Hoei, België van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

Dag 8

lekker weer 20-22 gr zonder zon,weinig wind
2 sluizen 5 vaaruren
V: 11.00 Maastricht
A: 16.15 Amar
Vanmorgen 8.30 eerst maar een rondje gelopen voor brood en een krantje dan ben ik tenminste gelijk goed wakker. Ontbijtje genuttigd met verse croissants op de boot, daarna naar de overkant gevaren waar het tank station ligt om nieuwe fenders te kopen. Gelukkig waren ze op voorraad en bij de kleine fender was het ventiel er uit gesprongen, deze kon worden gemaakt. Van de aardige verkopers kreeg ik ook nog twee nieuwe lijnen gesplist en wel en voor noppes. Wat lief hè, er bestaan gewoon nog aardige mensen. Naar de sluis van Lanaye gevaren, waar nergens een bord stond met het marifoon kanaal, het stond ook niet op de kaart, nog een keer terug gevaren tot begin van invaarstuk, ook niks. We zijn weer in België hoor, gelukkig kwam de kolk zakken zodat we er in konden. De sluis is 14 meter hoog en we hadden prompt de oude sluis die zo lek is als een mandje, naast ons is de nieuwe mooie sluis die niet werkte. Jammer. Doorgevaren langs Luik een mooie stad maar daarna heel vieze oude industrie waarvan de helft aan fabrieken al jaren leeg staat te rotten en te roesten. Geen gezellig stuk. Per app hadden we vernomen dat Henk en Dix( bekende van de haven Lisse) ook vertrokken richting Huy, daar zouden we elkaar treffen. Een km of 5 hiervoor zagen we ze ineens aan de kant liggen aan een kade voor drie boten, ze lagen met z’n tweeën we konden er mooi naast schuiven. Bij hen aan boord een bakkie met borreltje gedaan, bij gekletst en de dag van morgen besproken. Nu is kok Jacob bezig met een overheerlijke maaltijd van biefstuk, pieper en erwt. Vanavond eens kijken hoe dit gehucht hier eigenlijk heet. Morgen de verlagen weer eens doorsturen, in Namen is weer wifi.