dag 7 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

dag 7

28 graden, zonnig en benauwd, ‘s middags paar spetters regen
3 sluizen 6 ¼ vaaruren diesel getankt 180 liter a 1.39 euro
V: 7.15 Roermond
A: 13.30 Maastricht
Dit was een vroeg dagje, op tijd uit bed en snel gaan varen, het was nog heerlijk rustig op het water en de Linne sluis hadden we voor ons alleen. Na een uurtje waren we ook door de hoge sluis van Maasbracht, hier is het verval 12 meter, deze hoge sluizen hebben gelukkig wel drijvende bolders. Het Juliana kanaal zijn ze aan het verbreden hier moesten we 30 km lang langzaam varen, dat schoot niet op. De regen en hagel buien bleven gelukkig uit, was dus best te doen in de langzame stand. Klein akkefietje in de sluis waar een bootje als laatste binnen kwam en naast ons ging liggen, de vrouw deed erg moeilijk met vastmaken en Jacob gaf goede raad om de middenbolder te pakken, anders drijft de achterkant weg, deden ze. Bij het uitvaren waren wij als eerste en vaarden zachtjes achter een beroeper aan, komt tie ineens, in de sluis nog, voorbij scheuren, Jac roepen natuurlijk: wacht op je beurt! maar hij haalde zijn schouders op en ging door. Aso! Dan hadden we ook nog een bijna aanvaring met een boot die grint vervoerden, de schipper kwam ons tegemoet en zat even niet op te letten, hij kwam recht op ons en de boot achter ons af, stuurde net op tijd bij. Pfff dat was even zweten. In

Maastricht getankt dan kunnen we weer een stukje vooruit, daarna een plekje aan de muur ingenomen, niet ons favoriete plekje maar wel dicht bij de stad, voor Jacob handig. Het is hier altijd onrustig water met soms erg grote golven, Gezeten op het achterdek hoorden we een knal, zagen onze geest al dwalen maar het viel mee, er was een fenderbal geklapt, ook zagen we tot onze schrik dat de hele grote voor fender bal weg was,???? Verloren/ gebroken geen idee. Morgen maar nieuwe kopen, duur geintje. Vanavond de stad in geweest, lekker gegeten en op een terrasje koffie en bier gedronken, het was een heerlijke zwoele zomeravond.

• 11 Juni 2018 - 06:41

Henri Wage:

haha dat zal me een knal gegeven hebben, veel plezier verder