dag 1 en 2 - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu dag 1 en 2 - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

03 Juni 2018 | Nederland, Gorinchem

Zaterdag 2 juni ’18 dag 1
Aardig weer, geen zon, weinig wind en vandaag maar twee sluizen.
V: 12.15 uit Lisse
A: 7.45 Haastrecht
Na veel nadenken of het Nederland of Frankrijk werd dit jaar, toch de knoop maar doorgehakt op Frankrijk. Dus gingen we vanmorgen bepakt gezakt op pad richting de Haven. Er waaide een aardig windje, scheen geen zon en was wat heiig maar na alle bagage aan boord gesleept te hebben zijn we vol goede moed vertrokken. Het was heel rustig onderweg, we kwamen maar een enkel bootje tegen en helemaal geen beroepsvaart, en dat voor De Gouwe, dat is vreemd. Bruggen gingen vlotjes en de Juliana sluis in Gouda ging al voor ons open voor we konden melde, en ongelofelijk maar waar: het begon te regenen, ik had mijn regenjas nog onder m’n bed liggen, snel gepakt en nat geregend. Na de sluis bakboord uit de Hollandse IJssel op en wat denk je……Droog!! Ik blijf het zo knap van die regenwolken vinden dat ze altijd als je in een sluis ligt, ze hun water laten vallen!! In Haastrecht aangekomen eerst iets nats gedronken, dorpje ingelopen en hapje gegeten. Dit was een aardige eerste dag

zondag 3 juni 2018 dag 2
Geweldig weer, lekker windje heerlijk zonnetje 25 graden
Vandaag 3 sluizen
V: 10.00 Haastrecht
A: 17.30 Gorinchem
Alles prima vandaag, was weer echt genieten op de boot, van mij mag het zo de hele zomer blijven. We vaarden de Hollandse IJssel verder af, de boot voor ons had een langzame versnelling, we zijn er maar achter gebleven, konden we ook genieten van de natuur. Het is hier een beetje gesneden koek voor ons, we hebben dit al zo vaak gevaren en gefotografeerd, het blijft een mooi stukje Nederland. We kwamen door Oudewater, Montfoort, IJsselstein en nieuwegein. De aardige sluiswachter van Vreeswijk deed voor ons de deur weer open die al bijna dicht was om te schutte, Verder het Merwedekanaal af gevaren, daar was nog even paniek omdat ik de verkeerde brugnaam doorgaf, dacht dat we al verder waren en kon het bord niet lezen doordat er een verkeers bord half voor stond. Nogmaals de brugwachter opgeroepen die ons al kwijt was, ik zag jullie ook al niet zei hij, maar hij zag de humor er wel van in en deed alsnog de goede brug open. Verder langs Meerkerk naar Gorinchem waar we om 17.30 een plekje toegewezen kregen a 13.00 euro per nacht. Prima haven, in de grote kantine met terras een hapje gegeten. ’s Avonds nog even uitgebuikt op ons achterdek. Weinig bewogen maar veel genoten vandaag.

• 04 Juni 2018 - 10:56

Ruud:

Klinkt al helemaal top! Lekker genieten!
    Hopelijk blijft het weer en de bruggen lekker meewerken.
    Heel veel plezier!

• 04 Juni 2018 - 11:48

Tom And Jan:

Good to hear you are an route to France. We are already here.let us know when you are in Burgundy.

• 05 Juni 2018 - 07:34

Nel Munnikhuis:

Hoi Vaarvrienden!
    Begint goed ,hou dit vast! Heerlijk weer en genoeg water in de kanalen in Frankrijk,vorig jaar te weinig,jaar ervoor teveel haha,wij hebben twee jaar in België rondgedobbert ,ook de moeite waard.
    Nu na half jaar op kant gister water in gezakt,veel problemen gehad,moesten nieuwe koelvloeistof pijpen onder gelast,altijd spannend is alles dicht,weg varend gister motor te heet,aan de kant, koelvloeistof erbij,maar we bleven er maar in gooien kwam geen eind aan,dus vreesden het ergste, vannacht niet zo lekker geslapen haha,maar vanochtend gelukkig nog op peil! Goed ook pijp afvoer toilet lek,ook nieuwe moeten laten lassen,maar alles eruit moeten slopen,dus nu weer alles opbouwen,nog even geen toilet,dus niet varen jammer genoeg,wij zijn van plan rondje Moezel,Saar, maar dat is pas over vier weken,gaan jullie dus weer niet tegenkomen jammer genoeg! Zou nog wel zo een heeeeeeerlijk gebakken visje lusten! Nou heel veel plezier,geniet! Leuk dat ik jullie reisverslag ontvang,liefs Ben en Nel van de Seagull x

• 05 Juni 2018 - 07:43

Hennie Opdam:

Hoi Jacob en Gerda
    Wij wensen jullie een hele fijne vakantie en een goede vaart.
    En heel mooi weer.
    Groetjes van ons XX

• 05 Juni 2018 - 21:10

Redactie HK:

Dank voor het toezenden van de verslagen.